Examine the Effect Functional Analysis Program & Intervention on ADHD of First Grade Teachers دراسة تأثير برنامج التحليل الوظيفي والتدخل على ذوي النشاط الزائد وتشتت الانتباه من معلمي الصف الاول

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Department of Special Education Imam Muhammad bin Saud Islamic University

المستخلص

          The purpose of this study is to determine what are the factors affecting the behavior of elementary school students with hyperactivity disorders. And the factors that control the intensity of this increase or decrease this behavior. Also, how they affect the academic achievement. The goal of this research is to control the student behavior and school performance by controlling the factors Affecting. The Classroom intervention measures included the rate of target behaviors and three descriptive variables: teacher and peer contingent attention to target behaviors and teacher praise. The results showed the function-based intervention effectively reduced the rate of target behaviors from baseline. The population of this study consists of parents of an urban elementary school during the 2009 – 2010 school year. The school district is Cleveland Metropolitan. The study is correlation study and will be conducted multiple aggression. The (ADHD) students reside in and around school area. The sample for this study will be at least 85 students who will be chosen from first grade of (ADHD) and their teachers. Whereas (ADHD) contributed to the variance in reading comprehension once (ADHD) students’ symptomatology was controlled for. This study will be in reading comprehension teachers and peers are capable of participating in the functional analysis within the natural schedule of the classroom.
        الغرض من هذه الدراسة هو تحديد العوامل التي تؤثر على سلوک طلاب المدارس الابتدائية مع اضطرابات فرط الحرکة والعوامل التي تتحکم في نقصان او زيادة شدة هذه السلوک. أيضا کيف تؤثر هذه الاضطرابات على التحصيل الدراسي. والهدف من هذا البحث هو السيطرة على سلوک الطلاب و الأداء المدرسي من خلال التحکم في العوامل المؤثرة. وشملت تدابير التدخل في الفصل الدراسي معدل السلوکيات المستهدفة و ثلاثة متغيرات وصفية: المعلم , النظير او المساعد لملاحظة السلوکيات المستهدفة ,ومدح وثناء المعلم. أظهرت النتائج أن التدخل القائم على الوظيفة خفض بشکل فعال معدل السلوکيات المستهدفة من خط الاساس. وقد شارک في هذه الدراسة اباء و امهات طلاب المدرسة الابتدائية في مدينة کليفلاند خلال العام الدراسي 2009-2010.  العينة لهذه الدراسة تشمل 85 طالبا ذوي فرط الحرکة وتشتت الانتباه الذين تم اختيارهم من الصف الاول. وستکون هذه الدراسة في القراءة والفهم وسيساهم المعلمين والأقران على المشارکة في التحليل الوظيفي ضمن الجدول الزمني الطبيعي للفصول الدراسية.

الكلمات الرئيسية