The purpose of this study was to examine the attitudes of general education pre-service teachers toward the inclusion program. This study has a great interest to different stakeholders, coordinators, and third parties. This study was conducted as a collective case study. It also relied on constructivism, combined with interpretivism, focused on identifying the main attitudes, perceptions, and beliefs of the general education pre-services teachers. The participants in the study were two students from a western state university; each from a different culture. There were two face-to-face interviews conducted with each participant. The interviews were audio-taped and then transcribed. The result showed that both participants’ attitudes as general education pre-service teacher were positive toward the inclusion program and their perceptions and experiences with the inclusion program influenced their attitudes.
الغرض من هذه الدراسة تحديد اهم الآراء والاتجاهات المواقف والتصورات والمعتقدات الخاصة بحالتين من طلاب السنة الأخيرة بالجامعة والذين يعدون في مرحلة ما قبل الخدمة التعليمية نحو برنامج الدمج. وقد أجريت هذه الدراسة کدراسة حالة جماعية. وهي تعتمد أيضا على البنائية، و التفسيرية. کان المشارکون في الدراسة طالبين من الولايات المتحدة الأمريکية و المملکة العربية السعودي. کلا من ثقافة مختلفة. کانت المقابلات بطريقة وجها لوجه. کما انه تم تسجيل المقابلات صوتيا ثم کتبتها لتوثيق جميع النقاط المهمة في المقابلة. کانت النتائج ايجابية المعلمون تجاه برنامج الدمج و توافق الآراء و التصور تجاه البرنامج من عدة محاور الديني و الثقافي و التعليمي.
Alqahtani, Ragea Mohammed. (2015). The Attitudes of General Education Pre-Service Teachers Toward The Inclusion Program. مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 3(9), 463-497. doi: 10.21608/sero.2015.92131
MLA
Ragea Mohammed Alqahtani. "The Attitudes of General Education Pre-Service Teachers Toward The Inclusion Program", مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 3, 9, 2015, 463-497. doi: 10.21608/sero.2015.92131
HARVARD
Alqahtani, Ragea Mohammed. (2015). 'The Attitudes of General Education Pre-Service Teachers Toward The Inclusion Program', مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 3(9), pp. 463-497. doi: 10.21608/sero.2015.92131
VANCOUVER
Alqahtani, Ragea Mohammed. The Attitudes of General Education Pre-Service Teachers Toward The Inclusion Program. مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 2015; 3(9): 463-497. doi: 10.21608/sero.2015.92131