إلمام المعلمات المتعاونات بأدوارهن في تدريب الطالبات - المعلمات بمسار صعوبات التعلم من وجهة نظرهن The Degree to which Learning Disabilities Cooperating Female Teachers Understand their Roles in Training Student Teachers.

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 أستاذ مساعد بقسم التربية الخاصة جامعة الملک سعود

2 محاضرة بقسم التربية الخاصة جامعة الملک سعود

المستخلص

هدفت الدراسة إلى الکشف عن درجة إلمام معلمات صعوبات التعلم المتعاونات بالدور المطلوب منهن في تدريب الطالبات المعلمات بمسار صعوبات التعلم. وقد بلغت عينة الدراسة 53 معلمة متعاونة يعملن في برامج صعوبات التعلم بمدارس التعليم العام في مدينة الرياض. وقد استخدمت الاستبانة لجمع المعلومات، وتبين من النتائج أن درجة إلمام المعلمات المتعاونات لأدوارهن في تدريب الطالبات المعلمات في مسار صعوبات التعلم تراوحت بين المتوسطة والضعيفة. واختتمت الدراسة بعدد من التوصيات، والمقترحات البحثية.
The aim of the study was to explore the degree to which learning disabilities (LD) cooperating female teachers understand their roles in training student teachers. A questionnaire was given to 53 cooperating LD teachers in Riyadh city. The results indicated that the degree to which learning disabilities (LD) cooperating female teachers understand their roles in training student teachers ranged between average and weak. Recommendations and suggestions for further research were given.

الكلمات الرئيسية