Using Teacher-Made Games for Teaching English Basic Vocabulary to Young Students with Learning Disabilities إستخدام ألعاب من صنع المعلم لتدريس الکلمات الإنجليزية لصغار الطلاب ذوي صعوبات التعلم

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Special Education Department, College of Education Shaqra University

المستخلص

          The purpose of the study was to examine the effect of using teacher-made games to teach English basic vocabulary (Tier 1) to young students with learning disabilities, and to identify the impact of using the teacher-made games on enhancing the basic vocabulary of the learners. The study was conducted on a seven-year-old student who is in the first grade of a public primary school. In this four-week experiment, the researcher conducted 12 educational sessions where each session was 30-minutes long. The researcher used pre-test, weekly quizzes, and a post-test to establish a baseline and measure the student’s progress throughout the study. The final results indicated the effectiveness of using teacher-made games to teach English vocabulary to young students with learning disabilities.
        هدفت الدراسة إلى التعرف على تأثير استخدام ألعاب من صنع المعلم لتدريس مفردات اللغة الإنجليزية الأساسية لصغار الطلاب ذوي صعوبات التعلم، والتعرف کذلک على أثر إستخدام هذه الألعاب لتحسين مفردات اللغة الأساسية المکتسبة. وقد أجريت الدراسة على طالب يبلغ من العمر سبع سنوات يدرس في الصف الأول في مدرسة ابتدائية عامة. في هذه التجربة التي استمرت أربعة أسابيع، أجرى الباحث 12 جلسة تعليمية حيث کانت کل جلسة 30 دقيقة. واستخدم الباحث اختبارا قبلي، استطلاع أسبوعي، واختبارا بعديا لتحديد خط الأساس وقياس مستوى تقدم الطالب طوال فترة الدراسة. وقد أظهرت النتائج النهائية فعالية استخدام الألعاب المصنوعة من المعلم لتعليم المفردات الإنجليزية الأساسية لصغار الطلاب ذوي صعوبات التعلم. 

الكلمات الرئيسية