The Debate and Surrounding Labelling Practices with Special and Inclusive Education with the Politics of Difference المناقشات والممارسات حول التسميات في التعليم الخاص والشامل مع مراعاة سياسات الاختلاف

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Lecturer at Princess Nora University

المستخلص

Labels have a strong effect of regulating disparity in education. Therefore, many recent articles have been discussed the concept of labeling and whether the use of labeling in special and inclusive education have potential for equality or affect the quality of education for students with special needs. This paper addresses the role of labelling in special and inclusive education. To address the issue, the paper provides an overview of Goffman’s theory on social stigma as it relates it to labelling practices and reviews the literature on labelling. The final section of the paper presents a snapshot of labelling within the Saudi Arabian education system.
التسميات لديها تأثير قوي من تنظيم التفاوت في التعليم. لذلک، ناقشت الکثير من المقالات الأخيرة حول مفهوم وضع العلامات وما إذا کان استخدام وضع العلامات في التعليم الشامل أو الخاص له إمکانات للمساواة أو يؤثر في جودة التعليم المقدم للطلاب ذوي الاحتياجات الخاصة. تتناول هذه الورقة دور وضع العلامات في التعليم الخاص والشامل. ولمعالجة هذه القضية، تقدم الورقة لمحة عامة عن نظرية جوفمان بشأن الوصمة الاجتماعية لأنها ترتبط بممارسات وضع العلامات وتراجع الأدبيات المتعلقة بالوصمة. کذلک، يقدم القسم الأخير من الورقة لمحة عن الملصقات داخل نظام التعليم في المملکة العربية السعودية.