The Role of Virtual Gaming Programs in Promoting or Reducing Aggressive Behaviors in Children in Late Childhood

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Associate Professor in Psychology

المستخلص

The current study aimed at determine the role of virtual play programs in promoting or reducing the aggressive behavior of children in late childhood.
It is noted through the results of many previous studies that many of the virtual play programs will increase the manifestations of aggressive behavior in children, Violence to reach the end of the game, and given the importance of virtual games in the lives of children in the present era.
It was important to monitor the most important programs that will reduce the aggressive behavior of children and compare programs with the promotion of aggressive behavior and limit the most important Requirements to be available for children's virtual games programs that reduce aggressive behavior that can also be used to treat children's turbulent and aggressive behavior
To achieve the objective of this research, a 20-question interview questionnaire was designed for 20 teachers and parents of children
Results showed that one of the most important factors that will reduce aggressive behavior in children of late childhood (the target group of research) add the attractions and suspense of virtual games away from violence by supporting the psychological requirements of the age of children as well as the development of means of attraction and suspense commensurate with their tendencies And their interests
تهدف الدراسة الحالية إلى تحديد دور برامج اللعب الافتراضية في تعزيز أو الحد من السلوک العدواني للأطفال في مرحلة الطفولة المتأخرة.
وقد لوحظ من خلال نتائج العديد من الدراسات السابقة أن العديد من برامج اللعب الافتراضية تزيد من مظاهر السلوک العدواني لدى الأطفال، حيث تؤکد على استخدام العنف للوصول إلى نهاية اللعبة، ونظرا لأهمية الألعاب الافتراضية في حياة الأطفال في العصر الحالي، کان من المهم مراقبة أهم البرامج التي تقلل من السلوک العدواني للأطفال وتقييد أهم المتطلبات التي يجب توافرها لبرامج الألعاب الافتراضية للأطفال التي تقلل من السلوک العدواني الذي يمکن استخدامه بدوره أيضًا في علاج الأطفال المضطربين سلوکيا.
ولتحقيق الهدف من هذا البحث، تم تصميم استبيان مکونة من 20 سؤالًا تم تطبيقه على 20 من المعلمين وأولياء الامور.
وقد أظهرت النتائج أن أحد أهم العوامل التي تقلل من السلوک العدواني لدى الأطفال في مرحلة الطفولة المتأخرة (من وجهة نظر الأفراد عينة الدراسة) إضافة عوامل الجذب والتشويق للألعاب الافتراضية التي تتسم بالبعد عن العنف وذلک من خلال دعم الاحتياجات النفسية للأطفال بما يتناسب مع أعمارهم وکذلک تطوير وسائل الجذب والتشويق بما يتناسب مع ميولهم ورغباتهم بعيدا عن العنف.