Strategies for Teaching Primary School Students with Learning Difficulties; Dyslexia and Dyscalculia

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Master of Inclusive Education The Queensland University of Technology (QUT) Brisbane , Australia

المستخلص

Research continues to confirm that we can teach students with learning difficulties how to learn successfully by providing them with useful learning strategies. This research paper has been designed to investigate some of the most effective strategies for teaching primary school students with the learning difficulties dyslexia and dyscalculia. Identifying and effectively diagnose learning problems in students with dyslexia and dyscalculia can benefit both the students and the teacher.  Thus, to inform the development of successful strategies and educational interventions, teachers should continually increase their knowledge of the information in the field of dyslexia and dyscalculia. Teachers and administrators addressing the educational needs of students with learning difficulties may benefit from this research. Parents may also find this research useful. The research opens by giving an overview of the importance of strategies for teaching students with dyslexia and dyscalculia, and an explanation of learning difficulties and the ratios of dyslexia and dyscalculia in primary school students. This is emphasises the needs for appropriate teaching strategies, to help these students succeed in their learning. Also, this research discussed the current evidence for teaching strategies to support students with dyslexia and dyscalculia, to insure teachers how these difficulties can be reduced. Students with LDs such as dyslexia and dyscalculia have the right to effective education which commensurate with their abilities and lead them to success.
تستمر الأبحاث في التأکيد على أنه يمکننا تعليم الطلاب الذين يعانون من صعوبات في التعلم کيفية التعلم بنجاح من خلال تزويدهم باستراتيجيات تعلم مفيدة. تم تصميم هذه الورقة البحثية للتحقيق في بعض الاستراتيجيات الأکثر فاعلية لتعليم طلاب المدارس الابتدائية من ذوي صعوبات التعلم الذين يعانون من عسر القراءة وعسر الحساب. إن التعرف على مشاکل التعلم وتشخيصها بشکل فعال لدى الطلاب الذين يعانون من عسر القراءة وعسر الحساب يمکن أن يفيد الطلاب والمعلمين على حد سواء. وبالتالي ، ذلک قد يساهم في تطوير الاستراتيجيات الناجحة والتدخلات التعليمية. أيضا، يجب على المعلمين زيادة معرفتهم باستمرار للمعلومات في مجال عسر القراءة وعسر الحساب. يمکن للمدرسين والإداريين الذين يعالجون الاحتياجات التعليمية للطلاب الذين يعانون من صعوبات في التعلم أن يستفيدوا من هذا البحث. قد يجد الآباء أيضًا هذا البحث مفيدًا. يبدأ البحث من خلال تقديم لمحة عامة عن أهمية استراتيجيات تدريس الطلاب الذين يعانون من عسر القراءة وعسر الحساب، وتفسير صعوبات التعلم ونسب عسر القراءة وعسر الحساب في طلاب المدارس الابتدائية. هذا يؤکد على الحاجة إلى استراتيجيات التدريس المناسبة ، لمساعدة هؤلاء الطلاب على النجاح في تعلمهم. کما ناقش هذا البحث الدليل الحالي على استراتيجيات التدريس لدعم الطلاب الذين يعانون من عسر القراءة وعسر الحساب ، لضمان حصول المعلمين على هذه الصعوبات. يتمتع الطلاب من ذوي صعوبات التعلم، مثل عسر القراءة وعسر الحساب، بالحق في التعليم الفعال الذي يتناسب مع قدراتهم ويقودهم إلى النجاح.