Children with mild and moderate disability face the challenge of learning at school because they are slow learners. Parents are capable of playing important roles in the development of the students' academic work through participation. Parental participation involves both at school and at home, in social activities and in academic work too. The research questions that this article answered are; a) what is a law that ensures parents participation in school? b) in what ways does the school provide for parents to involve themselves effectively in their programs? b) When should parental involvement begin? And c) what is the effect of parental involvement in the quality of decisions made? The methodology for this study was through an internet search to find books and journals that had addressed the topic. The findings of the study were that parental participation improves the academic performance of students, a conducive home environment enhances better learning and social stability of the students. It was also found that school programs which included parental advice during development were more effective. The study, therefore, recommends effective parental participation in the school social and academic activities. I also recommend active parental involvement by schools in the development of programs and curriculums. This will enhance improvement in the performance of mild and moderately disabled students. This study discusses the critical role parents can play in a child's education. It also examines what the No Child Left Behind Act (NCLB) says about parental involvement.
يواجه الطلاب من ذوو الإعاقة البسيطة والمتوسطة تحدي التعلم في المدرسة لأنهم يتعلمون ببطء. فأولياء الأمور قادرون على لعب أدوار مهمة في تطوير العمل الأكاديمي لهؤلاء الطلاب من خلال المشاركة. مشاركة الوالدين للأطفال تندرج في كلاً من المدرسة والمنزل، وفي الأنشطة الاجتماعية والعمل الأكاديمي.
أسئلة البحث التي أجاب عنها هذا المقال هي:
ما هو القانون الذي يضمن مشاركة الوالدين في المدرسة؟
ما هي الطرق التي توفرها المدرسة للآباء لإشراك أنفسهم بفعالية في برامجهم؟
متى يجب أن تبدأ مشاركة الوالدين؟
ما هو تأثير مشاركة الوالدين في جودة القرارات المتخذة؟
كانت منهجية هذه الدراسة من خلال البحث على الإنترنت للعثور على الكتب والمجلات التي تناولت الموضوع. كانت نتائج الدراسة أن مشاركة الوالدين تعمل على تحسين الأداء الأكاديمي للطلاب، كما أن البيئة المنزلية المواتية تعزز التعلم بشكل أفضل والاستقرار الاجتماعي للطلاب. كما وجد أن البرامج المدرسية التي تضمنت نصيحة الوالدين أثناء التطور كانت أكثر فعالية. لذلك، توصي الدراسة الوالدين بمشاركة فعالة في الأنشطة الاجتماعية والأكاديمية المدرسية. توصي أيضًا بمشاركة الوالدين النشطة من قبل المدارس في تطوير البرامج والمناهج الدراسية. سيعزز هذا التحسن في أداء الطلاب ذوي الإعاقة الخفيفة والمعتدلة. ناقشت هذه الدراسة الدور الحاسم الذي يمكن أن يلعبه الآباء في تعليم الطفل. كما يفحص ما يقوله قانون عدم ترك أي طفل حول مشاركة الوالدين.
Bahkali, Samirah Abdu. (2023). Parents’ Participation in the Education of Their Children with Disability مشـــاركة الــوالــديــن في تعليــم أبنــائهــم ذوي الإعــاقــة. مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 16(56.2), 1-18. doi: 10.21608/sero.2023.318098
MLA
Samirah Abdu Bahkali. "Parents’ Participation in the Education of Their Children with Disability مشـــاركة الــوالــديــن في تعليــم أبنــائهــم ذوي الإعــاقــة", مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 16, 56.2, 2023, 1-18. doi: 10.21608/sero.2023.318098
HARVARD
Bahkali, Samirah Abdu. (2023). 'Parents’ Participation in the Education of Their Children with Disability مشـــاركة الــوالــديــن في تعليــم أبنــائهــم ذوي الإعــاقــة', مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 16(56.2), pp. 1-18. doi: 10.21608/sero.2023.318098
VANCOUVER
Bahkali, Samirah Abdu. Parents’ Participation in the Education of Their Children with Disability مشـــاركة الــوالــديــن في تعليــم أبنــائهــم ذوي الإعــاقــة. مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 2023; 16(56.2): 1-18. doi: 10.21608/sero.2023.318098