Since the concept of integrating special needs students in one classroom with their normal peers-be it mainstreaming or full inclusion was introduced, people have been divided between supporting and opposing it. Academics, researches, schools, teachers, parents and activists have been trying to figure out whether the application of this concept would really benefit special needs students without adversely affecting their peers, and without taking a toll on the available resources of schools and their faculty. This research will attempt to reach a conclusion supported by evidence and academic research as well as draw on the experiences of people directly involved with this problem.
منذ أن تم تقديم مفهوم دمج الطلاب ذوي الاحتياجات الخاصة في فصل دراسي واحد مع أقرانهم العاديين - سواء كان ذلك في الدمج أو الإدماج الكامل، انقسم الاشخاص بين دعمه ومعارضته. يحاول الأكاديميون والأبحاث والمدارس والمعلمون وأولياء الأمور والنشطاء معرفة ما إذا كان تطبيق هذا المفهوم سيفيد حقًا الطلاب ذوي الاحتياجات الخاصة دون التأثير سلبًا على أقرانهم ودون التأثير على الموارد المتاحة للمدارس وأعضاء هيئة التدريس. سيحاول هذا البحث الوصول إلى نتيجة مدعومة بالأدلة والبحث الأكاديمي وكذلك الاستفادة من تجارب الأشخاص المعنيين بشكل مباشر بهذه المشكلة.
Althubaiti, Abdullah Amer. (2022). The Impact of Special Needs Student Integration أثـــر دمـــج الأطفــــال ذوي الاحتيـــاجـــات الخـــاصـــة. مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 14(49.2), 1-26. doi: 10.21608/sero.2022.261067
MLA
Abdullah Amer Althubaiti. "The Impact of Special Needs Student Integration أثـــر دمـــج الأطفــــال ذوي الاحتيـــاجـــات الخـــاصـــة", مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 14, 49.2, 2022, 1-26. doi: 10.21608/sero.2022.261067
HARVARD
Althubaiti, Abdullah Amer. (2022). 'The Impact of Special Needs Student Integration أثـــر دمـــج الأطفــــال ذوي الاحتيـــاجـــات الخـــاصـــة', مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 14(49.2), pp. 1-26. doi: 10.21608/sero.2022.261067
VANCOUVER
Althubaiti, Abdullah Amer. The Impact of Special Needs Student Integration أثـــر دمـــج الأطفــــال ذوي الاحتيـــاجـــات الخـــاصـــة. مجلة التربية الخاصة والتأهيل, 2022; 14(49.2): 1-26. doi: 10.21608/sero.2022.261067