Social Skills Improvement in Children with Autism Spectrum Disorders تحسين المهارات الاجتماعية لدى الأطفال المصابين باضطراب طيف التوحد

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

Department of Early Childhood Students of University of Northern Colorado

المستخلص

Autism is a developmental disability that affects the normal functioning of the brain. Autism is present from birth and has an effect on how an individual learns. Individuals with autism often have difficulty with communication skills, social skills, and reasoning. Integrating students with Autism Spectrum Disorder (ASD) in inclusive classrooms with peers without disabilities is a common strategy for increasing social. Research has demonstrated that peers can help teach social skills to students with autism. The sample of the study will be selected non-randomly. There will be 24 students in this study. Also, three special education teachers will be in this study. All participants are native English speakers. The purpose of this study is to identify the best way to increase social skills for students with autism through inclusive classrooms
تهدف هذه الدراسة الى التعرف الى أفضل طريقة لزيادة المهارات الاجتماعية للطلاب ذوي اضطراب التوحد وذلک من خلال دمجهم في الفصول الدراسية العامة مع أقرانهم العاديين. تم اختيار عينة بشکل عشوائي. سيکون هناک ٢٤طالب و٣ معلمين من الفصول العامة. جميع المشارکين لغتهم الأصلية هي اللغة العربية.
تم مقابلة معلمي الفصول العامة من خلال استخدام استبيان لتحديد تأثير وفاعلية المهارات الاجتماعية في الفصول الدراسية. وقد أظهرت استجابة المعلمين بشکل إيجابي في فاعلية دعم الأقران في زيادة المهارات الاجتماعية لذوي اضطراب التوحد من خلال الأنشطة اليومية

الكلمات الرئيسية