بناء اختبار محکى المرجع فى مادة مناهج البحث لطلاب کلية التربية Building A Test Benchmark Reference In Research Methods For Students Of The College Of Education

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

مُدرب بالهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب بدولة الکويت

المستخلص

هدفت الدراسة التعرف على درجة القطع المناسبة لبناء اختبار محکي المرجع في مادة مناهج البحث للمتدربين بالهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب بدولة الکويت، وتمثلت عينة الدراسة في (112) مُتدرب ومُتدربة بالهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب بدولة الکويت، وتم صياغة فقرات اختبارية لفصول مادة مناهج البحث باستخدام اسئلة الاختيار من متعدد ذو الأربع بدائل، وتم بناء اختبار تحصيلي يتکون من (40) فقرة.
The study aimed to identify the degree of shear appropriate to build a test-reference in the curricula of research methods for trainees at the Public Authority for Applied Education and Training in the State of Kuwait, and the sample of the study was (112) trainees and trainees at the Public Authority for Applied Education and Training in the State of Kuwait, and test paragraphs were formulated for chapters of the research curriculum using Multiple choice questions with four alternatives, and an achievement test consisting of (40) items was built

الكلمات الرئيسية